Sunday 4 December 2011

Typing Site

Setelah penat mata ini untuk meneruskan pembacaan terasa ingin berkongsi sesuatu kepada mereka yang diluar sana yang teramat suka menggunakan komputer. Sungguh mustahil untuk saya mengatakan bahawa tidak ada seorang pun yang tidak mengenali dengan komputer. Dari generasi kecil apatah lagi generasi besar. Saya tidak segan silu untuk menyatakan bahwa di era zaman ku sungguh saya tidak mengenali komputer namun setelah meningkat dewasa komputer inilah yang menjadi peneman hidup saya siang dan malam. Walaupun bidangku terletak pada penguasaan menggunakan komputer namun ku akui bahawa saya bukanlah seorang yang cepat dalam menaip apa apa document menggunakan keyboard.Jadi mungkin sebilangan masyarakat kita yang hidupnya penuh dengan pengunaan komputer tercari cari sumber untuk melatih diri agar cekap dan pantas dalam menggunakan keyboard. Jadi di sini saya ingin berkongsi sesuatu kepada anda di sana sites yang anda perlu kunjungi bagi memantapkan proses menaip.Antara site yang boleh anda kunjugi ialah : 

typingweb.com – this site offers straightforward tutorials and typing practice games. It allows you to choose to learn in several different languages and if desired you can earn an official typing certification. However, you must register if you want to track your progress.
Goodtyping.com – this site allows you to choose from over 20 different keyboard layouts for those who reside outside of the U.S. You must register to use the site, but your information is collected for statistical purposes only
Sense-Lang’s Balloon Game – Once you get the basics down, this game is great for teaching you how to type without looking at the keyboard.
Typeonline -The typing tutorials on this site also include lessons on how to use a keyboard number pad for those who may need to enter a lot of numerical data.
Typeracer – You can improve your speed on this site by entering typing races with your friends or others from around the globe. If you are motivated by fun and competition then this is the site for you.
moga moga ianya memberi manfaat kepada anda dalam melaksanakan gerak kerja anda
gunakanlah ia dengan sebaik mungkin.. =)



No comments:

Post a Comment